IKT- og elev-PC

Alle elever må ha en bærbar datamaskin. Du eier din egen datamaskin og må selv skaffe deg en PC til skolestart.

Her kommer informasjon fra Finnmark fylkeskommune  (Ingen aktiv lenke nå): Kom i gang med din elev-PC/Mac

Kjøpe elev-PC

Begynner du som elev på Vg1 kan bruke en datamaskinen du har fra før. Har du ikke en fra før, må du kjøpe en til skolestart.

Innlogging

Hvordan logge inn på TFFK og FFK? (PDF, 353 kB)

Office 365

Skrivere

Programvare som for eksempel Lingdys og Lingright kan lastes fra fylkeskommunens side. Først må man laste ned Capa-agent. Du får hjelp til dette hos systemansvarlig eller bibliotekar.

IKT-hjelp

På skolens IT-avdeling vil du få hjelp til:

• Feilsøking på operativsystem og programvare
  • Nettverk og tilganger
  • Det kan være lurt å snakke med IT-avdelingen før du melder en skade/feil til leverandøren.
  • Reparasjon utføres av leverandør på skolestedet eller ved innsending av maskin.

IKT-ansvarlig ved skolen er Berith Titternes. Ta kontakt på telefon eller Teams.

Kontaktperson:

Kontor: I første etasje i bygget for Elektrofag og Helse- og oppvekstfag. (Fo-bygget)
Mobiltelefon: 90 77 04 20
Epost: berith.titternes@ffk.no